Top 100 WS2014
- ilovetofly
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Re: Top 100 WS2014
155 $ pour de la Côte-Rotie... Pas pour moi...
Cette quête du meilleur, elle est sans fin !
- maxima
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Re: Top 100 WS2014
OUCH....LE Castillo Ygay Gran Reserva Especial Rioja 2005 rendu à 88$ alors que le superbe 2001 acheté il y a quelques années était...46$!!!
The 10 most important two-letter words of the English language:"IF IT IS TO BE, IT IS UP TO ME!"
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Re: Top 100 WS2014
Quelques succursales seulement.....bedarddd a écrit :http://www.saq.com/content/SAQ/fr/produ ... tator.html
Les quantités sont minimes... 6 bouteilles de Guigal Château d'Ampuis 2010 pour l'ensemble de la grande région de Québec incluant rive-sud.
Bonne cuisine et bon vin , c'est le paradis sur terre .
Henri IV
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- Omar
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Re: Top 100 WS2014
Oui, j'en reviens pas. Le 2004 était le même prix également. Je me demande si le prix du 2005 est seulement le résultat d'une spéculation du domaine sur son score?!maxima a écrit :OUCH....LE Castillo Ygay Gran Reserva Especial Rioja 2005 rendu à 88$ alors que le superbe 2001 acheté il y a quelques années était...46$!!!
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Re: Top 100 WS2014
À la succursale de Longueuil sur Rolland-Therrien ont était plus ou moins 6 à l'ouverture donc 3 personnes qui voulaient du Château d'Ampuis. Ayant raté la prévente la semaine dernière j'étais bien content d'en avoir 2. Avec le 2008 à 147$ (probablement mieux avec un 10%) le prix est pas si mal. À ce que je vois il en reste encore beaucoup un peu partout (pour les succursales qui en ont).
2 X Chateau d'Ampuis
2 X Chryseia
Pour le Chryseia j'aime et je veux goûter presque tout ce qui est du Douro. Il y avait du 2008 mais bon le 2011 était ce qu'il y avait.
2 X Chateau d'Ampuis
2 X Chryseia
Pour le Chryseia j'aime et je veux goûter presque tout ce qui est du Douro. Il y avait du 2008 mais bon le 2011 était ce qu'il y avait.
- Pedro The Lion
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Re: Top 100 WS2014
De mon côté, j'ai ramassé 3 bouteilles de Oddero Barolo 2010 ! J'avais vraiment aimé son Villero 2010 alors j'ai décidé de mettre quelques barolo de base de côté qui, selon plusieurs critiques, semble être d'une qualité exemplaire :
95 points James Suckling
Very pretty aromas and flavors of dried strawberries and plums follow through to a full body, with velvety tannins and an intense finish. It's all in the finish here. Needs at least five years to come together. Impressive structure. Best blended Barolo ever from here (3/2014)
93 points Wine Spectator
Lushly textured, this red cuts a rich swath of spicy plum and cherry flavors, with accents of leather and tobacco, until the beefy tannins corral all the elements on the finish. Balanced on the tannic side, this should find equilibrium with time. Best from 2018 through 2033. 3,000 cases made.B.S. (10/2014)
93 points International WineReport
The 2010 classic Barolo from Oddero is is composed of a blend of Nebbiolo sourced from Bricco Chiesa, Capalot and Bricco Fiasco from Castigilione Falletto. It is elegant and refined with pretty aromas of strawberry, licorice, floral, smoke and mint, which all come together beautifully in the glass. Silky, yet firm, showing excellent structure, finishing up long and pretty with lovely red fruits and spices lingering. Although this will need a bit more time its a remarkable showing and superb entry into the fantastic range of 2010s from Oddero. This (Best 2016-2027) - July, 2014 (JD)
94 points Wine Enthusiast
It opens with a classic Nebbiolo fragrance of rose, crushed violets, cinnamon and balsamic notes. The vibrant palate displays intense red cherry with mint, menthol and anisette accents. It’s well balanced and already accessible but will be even better in a few years. Drink 2016–2030. — K.O. (10/1/2014)
Voici un bel article sur Oddero http://www.winespectator.com/blogs/show/id/49341:
Wine Spectator senior editor Bruce Sanderson is blogging from Italy's Piedmont region, where he is visiting growers and tasting the new vintages that will be released in the United States in 2014.
My first stop in Piedmont was at Oddero (I last visited here in November 2010), where Maria Cristina and Isabella Oddero are at the helm, along with enologist Luca Veglio. This is a very traditional house, with firm, long-lived Barolos, an elegant Barbaresco from the Gallina cru in Neive, a fruity Langhe Nebbiolo and two Barberas, one from Alba and another from Asti.
Since Maria Cristina took over from her father in 1997, she has been observing the vineyards carefully and, along with moving toward organic farming, has changed some small details, both in the vines and in the cellar.
For example, with its southern exposure and sandy soils, Gallina is a warm site. More leaves are now left around the clusters to protect from the sun and harvesting is timed precisely to prevent overripe grapes. The Odderos have fine-tuned the timing of treatments and operations in all the vineyards.
In the cellar, there is less skin contact for the top Barolo crus Bussia Soprana Vigna Mondoca, Brunate and Vigna Rionda. They now macerate for 25 to 26 days instead of 30 days or longer. The team feels this results in better colors, more fruit and helps to retain the subtle aromas. Since 2009, there has been experimentation with submerging the cap for a gentle infusion rather than pumping over during the extraction.
The Nebbiolo never sees new oak, even in large cask. The only barriques you will find in the Oddero cellar are second use, up to six years old. These are for some of the Barbera harvest and the single-vineyard Nebbiolos. A six-month stint in the small barrels helps fix the color, allow for oxygen exchange and gives the young wines more contact with the lees, according to Isabella. They then age for 18 months (Barbaresco Gallina), 30 months (Barolo classico, Villero, Rocche and Brunate) and four years or more (Bussia Soprana Vigna Mondoca, Vigna Rionda) in 2,500- to 10,500-liter casks of Slavonian and Austrian oak.
With the 2010 Barolos, the Odderos feel they are finally achieving the results they want. "I like the vintage because we obtained what we began to think about at the beginning," said Isabella. "Our path is evident."
Indeed, the range shows fine potential, starting with a pretty cherry-, currant- and floral-scented Barbaresco Gallina 2011 from cask.
The classic Barolo is a blend of Nebbiolo from Bricco Chiesa around the winery, Capalot, also in La Morra, and Bricco Fiasco from Castiglione Falletto. Not yet bottled, it was austere, with sweet fruit and a juicy texture, a mix of elegance and power. The Barolo Villero, from tank, showed licorice, tar and submerged cherry notes, in a complex, spicy expression.
Oddero's Barolo Rocche di Castiglione was a high-wire act, very linear and fresh, with pointed tannins supporting cherry, licorice and tar flavors. The Brunate, on the other hand, was backward and monolithic, offering wild aromas of forest floor, herbs and macerated fruit. Both were also in tank for the bottling, which will take place the second week of December.
The Bussia Soprana Vigna Mondoca and Vigna Rionda spend additional time in cask and will probably be bottled at the end of 2014. Tasted from cask, the former showed great complexity, aromas and flavors of wild Mediterranean herbs, flowers, licorice and minerals matched to a dense frame. The latter delivered sweet fruit buried underneath loam, iron, licorice and mineral notes on a muscular profile.
These are perhaps the best Nebbiolos to date from this cellar. Fans of the traditional style of Barolo should take note.
95 points James Suckling
Very pretty aromas and flavors of dried strawberries and plums follow through to a full body, with velvety tannins and an intense finish. It's all in the finish here. Needs at least five years to come together. Impressive structure. Best blended Barolo ever from here (3/2014)
93 points Wine Spectator
Lushly textured, this red cuts a rich swath of spicy plum and cherry flavors, with accents of leather and tobacco, until the beefy tannins corral all the elements on the finish. Balanced on the tannic side, this should find equilibrium with time. Best from 2018 through 2033. 3,000 cases made.B.S. (10/2014)
93 points International WineReport
The 2010 classic Barolo from Oddero is is composed of a blend of Nebbiolo sourced from Bricco Chiesa, Capalot and Bricco Fiasco from Castigilione Falletto. It is elegant and refined with pretty aromas of strawberry, licorice, floral, smoke and mint, which all come together beautifully in the glass. Silky, yet firm, showing excellent structure, finishing up long and pretty with lovely red fruits and spices lingering. Although this will need a bit more time its a remarkable showing and superb entry into the fantastic range of 2010s from Oddero. This (Best 2016-2027) - July, 2014 (JD)
94 points Wine Enthusiast
It opens with a classic Nebbiolo fragrance of rose, crushed violets, cinnamon and balsamic notes. The vibrant palate displays intense red cherry with mint, menthol and anisette accents. It’s well balanced and already accessible but will be even better in a few years. Drink 2016–2030. — K.O. (10/1/2014)
Voici un bel article sur Oddero http://www.winespectator.com/blogs/show/id/49341:
Wine Spectator senior editor Bruce Sanderson is blogging from Italy's Piedmont region, where he is visiting growers and tasting the new vintages that will be released in the United States in 2014.
My first stop in Piedmont was at Oddero (I last visited here in November 2010), where Maria Cristina and Isabella Oddero are at the helm, along with enologist Luca Veglio. This is a very traditional house, with firm, long-lived Barolos, an elegant Barbaresco from the Gallina cru in Neive, a fruity Langhe Nebbiolo and two Barberas, one from Alba and another from Asti.
Since Maria Cristina took over from her father in 1997, she has been observing the vineyards carefully and, along with moving toward organic farming, has changed some small details, both in the vines and in the cellar.
For example, with its southern exposure and sandy soils, Gallina is a warm site. More leaves are now left around the clusters to protect from the sun and harvesting is timed precisely to prevent overripe grapes. The Odderos have fine-tuned the timing of treatments and operations in all the vineyards.
In the cellar, there is less skin contact for the top Barolo crus Bussia Soprana Vigna Mondoca, Brunate and Vigna Rionda. They now macerate for 25 to 26 days instead of 30 days or longer. The team feels this results in better colors, more fruit and helps to retain the subtle aromas. Since 2009, there has been experimentation with submerging the cap for a gentle infusion rather than pumping over during the extraction.
The Nebbiolo never sees new oak, even in large cask. The only barriques you will find in the Oddero cellar are second use, up to six years old. These are for some of the Barbera harvest and the single-vineyard Nebbiolos. A six-month stint in the small barrels helps fix the color, allow for oxygen exchange and gives the young wines more contact with the lees, according to Isabella. They then age for 18 months (Barbaresco Gallina), 30 months (Barolo classico, Villero, Rocche and Brunate) and four years or more (Bussia Soprana Vigna Mondoca, Vigna Rionda) in 2,500- to 10,500-liter casks of Slavonian and Austrian oak.
With the 2010 Barolos, the Odderos feel they are finally achieving the results they want. "I like the vintage because we obtained what we began to think about at the beginning," said Isabella. "Our path is evident."
Indeed, the range shows fine potential, starting with a pretty cherry-, currant- and floral-scented Barbaresco Gallina 2011 from cask.
The classic Barolo is a blend of Nebbiolo from Bricco Chiesa around the winery, Capalot, also in La Morra, and Bricco Fiasco from Castiglione Falletto. Not yet bottled, it was austere, with sweet fruit and a juicy texture, a mix of elegance and power. The Barolo Villero, from tank, showed licorice, tar and submerged cherry notes, in a complex, spicy expression.
Oddero's Barolo Rocche di Castiglione was a high-wire act, very linear and fresh, with pointed tannins supporting cherry, licorice and tar flavors. The Brunate, on the other hand, was backward and monolithic, offering wild aromas of forest floor, herbs and macerated fruit. Both were also in tank for the bottling, which will take place the second week of December.
The Bussia Soprana Vigna Mondoca and Vigna Rionda spend additional time in cask and will probably be bottled at the end of 2014. Tasted from cask, the former showed great complexity, aromas and flavors of wild Mediterranean herbs, flowers, licorice and minerals matched to a dense frame. The latter delivered sweet fruit buried underneath loam, iron, licorice and mineral notes on a muscular profile.
These are perhaps the best Nebbiolos to date from this cellar. Fans of the traditional style of Barolo should take note.
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Re: Top 100 WS2014
C'est curieux mais la semaine passée, sur la liste des vins dispo pour le wine spectator, il y avait le Brewer Clifton Santa. Rita Hills Pinot Noir 2012 (Code SAQ: 12462384). Il n’était pas dispo pour commande en ligne a cause du fameux « glitch » et aujourd’hui, pas dispo en succursale non plus.
Donc j’appelle la SAQ et surprise, ils ne savent pas où se trouve ce vin… A suivre…
Donc j’appelle la SAQ et surprise, ils ne savent pas où se trouve ce vin… A suivre…
- St-Julien
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Re: Top 100 WS2014
Il fera partie des vins de la "Phase 2" avec tous les autres vins qui étaient là la semaine passée par erreur...cp86mtl a écrit :C'est curieux mais la semaine passée, sur la liste des vins dispo pour le wine spectator, il y avait le Brewer Clifton Santa. Rita Hills Pinot Noir 2012 (Code SAQ: 12462384). Il n’était pas dispo pour commande en ligne a cause du fameux « glitch » et aujourd’hui, pas dispo en succursale non plus.
Donc j’appelle la SAQ et surprise, ils ne savent pas où se trouve ce vin… A suivre…
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Re: Top 100 WS2014
Merci!St-Julien a écrit :Il fera partie des vins de la "Phase 2" avec tous les autres vins qui étaient là la semaine passée par erreur...cp86mtl a écrit :C'est curieux mais la semaine passée, sur la liste des vins dispo pour le wine spectator, il y avait le Brewer Clifton Santa. Rita Hills Pinot Noir 2012 (Code SAQ: 12462384). Il n’était pas dispo pour commande en ligne a cause du fameux « glitch » et aujourd’hui, pas dispo en succursale non plus.
Donc j’appelle la SAQ et surprise, ils ne savent pas où se trouve ce vin… A suivre…
Sais-tu quand il va apparaitre? Je me demande pourquoi la fille au service a la clientele n'avait pas cette info...
- bedarddd
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Re: Top 100 WS2014
1-866-mauvaise-réponsecp86mtl a écrit :Merci!St-Julien a écrit :Il fera partie des vins de la "Phase 2" avec tous les autres vins qui étaient là la semaine passée par erreur...cp86mtl a écrit :C'est curieux mais la semaine passée, sur la liste des vins dispo pour le wine spectator, il y avait le Brewer Clifton Santa. Rita Hills Pinot Noir 2012 (Code SAQ: 12462384). Il n’était pas dispo pour commande en ligne a cause du fameux « glitch » et aujourd’hui, pas dispo en succursale non plus.
Donc j’appelle la SAQ et surprise, ils ne savent pas où se trouve ce vin… A suivre…
Sais-tu quand il va apparaitre? Je me demande pourquoi la fille au service a la clientele n'avait pas cette info...
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Re: Top 100 WS2014
Au mois d'août, désolé de manquer de précision...cp86mtl a écrit :Merci!St-Julien a écrit :Il fera partie des vins de la "Phase 2" avec tous les autres vins qui étaient là la semaine passée par erreur...cp86mtl a écrit :C'est curieux mais la semaine passée, sur la liste des vins dispo pour le wine spectator, il y avait le Brewer Clifton Santa. Rita Hills Pinot Noir 2012 (Code SAQ: 12462384). Il n’était pas dispo pour commande en ligne a cause du fameux « glitch » et aujourd’hui, pas dispo en succursale non plus.
Donc j’appelle la SAQ et surprise, ils ne savent pas où se trouve ce vin… A suivre…
Sais-tu quand il va apparaitre? Je me demande pourquoi la fille au service a la clientele n'avait pas cette info...
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Re: Top 100 WS2014
LOL!bedarddd a écrit :1-866-mauvaise-réponsecp86mtl a écrit :Merci!St-Julien a écrit :Il fera partie des vins de la "Phase 2" avec tous les autres vins qui étaient là la semaine passée par erreur...cp86mtl a écrit :C'est curieux mais la semaine passée, sur la liste des vins dispo pour le wine spectator, il y avait le Brewer Clifton Santa. Rita Hills Pinot Noir 2012 (Code SAQ: 12462384). Il n’était pas dispo pour commande en ligne a cause du fameux « glitch » et aujourd’hui, pas dispo en succursale non plus.
Donc j’appelle la SAQ et surprise, ils ne savent pas où se trouve ce vin… A suivre…
Sais-tu quand il va apparaitre? Je me demande pourquoi la fille au service a la clientele n'avait pas cette info...
- croberge
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Re: Top 100 WS2014
Petite erreur avec Fontodi Flaccianello della Pieve 2011 à 170$ (annoncé à 203.50$) pour le magnum à la succursale du Centropolis.
Je ne suis pas né pour boire de l'eau...je ne suis pas une grenouille
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Re: Top 100 WS2014
Quelqu'un a une opinion sur celui-ci Mollydooker Carnival of Love Shiraz 2012
#2 dans le top 100, WS95...
J'hésite..le chateau Ampuis 2010 ou celui-ci qui semble-t-il est prêt à boire
#2 dans le top 100, WS95...
J'hésite..le chateau Ampuis 2010 ou celui-ci qui semble-t-il est prêt à boire